Az Intergeese egy éve alakult, idén februárban pedig megnyerte a Müpa tehetségbörze szakmai díját. A trió két tagjával készült izgalmas interjú, sok zenei részlettel.
Sarah Vaughan, akit jazzkritikusok a „mennyei” jelzővel szoktak emlegetni, 100 évvel ezelőtt, 1924. március 27-én született a New Jersey állambeli Newark városban. Emléke előtt március 12-én az Opus Jazz Clubban Pocsai Kriszta és a Modern Art Orchestra, 29-én pedig a Budapest Jazz Clubban az Urbán Orsi Group tiszteleg. Munkatársunk Pallai Péter alábbi írása a jazzdíva életművét taglalja.
Új sorozatot indítottunk el 2023-ban. A klubokba, fesztiválokra járó jazzt kedvelő közönség a zenészekről csak-csak tud informálódni a világhálón keresztül, de azokról a hangszerekről semmit nem tudunk általában, amin játszanak a muzsikusok. Most itt az alkalom, hogy a jazz-zenészek – minket csak ők érdekelnek – mesélhessenek egy kicsit arról a tárgyról, amivel talán egész életükben több időt töltöttek, mint embertársaikkal. Miért fontos számukra, mit kell tudni róla, mi a kiválasztás alapja. Kérésemre közérthetően, valóban nem a zenész a zenésznek, hanem a zenész a közönségének mondja el a legfontosabbakat a hangszeréről.
A Nagy Elődök c. sorozatban Pallai Péter remélhetően közérthető szövegekkel és youtube illusztrációkkal mutatja be a jazztörténet stílusformáló szólistáit a különböző hangszereken (zongorával kezdve), valamint a markánsan egyéni hangzást produkáló formációkat, a kezdetektől egészen a 70-es évekig. Olyanok is szerepelnek az összeállításokban akiket elkerült a világhír, noha megérdemelték volna. A zenei illusztrációk a youtube-ról valók, hogy a legszélesebb körben hozzáférhetőek legyenek.
Pallai Péter izgalmas történeti sorozatának 2023. december 30-ai cikkéhez (46. rész) érkezett egy észrevétel Szalóky Bélától, miszerint lemezfelvételük készült a híres amerikai harsonással, Carl Fontanával.
Új sorozatot indítottunk el 2023-ban. A klubokba, fesztiválokra járó jazzt kedvelő közönség a zenészekről csak-csak tud informálódni a világhálón keresztül, de azokról a hangszerekről semmit nem tudunk általában, amin játszanak a muzsikusok. Most itt az alkalom, hogy a jazz-zenészek – minket csak ők érdekelnek – mesélhessenek egy kicsit arról a tárgyról, amivel talán egész életükben több időt töltöttek, mint embertársaikkal. Miért fontos számukra, mit kell tudni róla, mi a kiválasztás alapja. Kérésemre közérthetően, valóban nem a zenész a zenésznek, hanem a zenész a közönségének mondja el a legfontosabbakat a hangszeréről.
1924. február 2-án Bostonban született az amerikai szaxofon óriás, Sonny Stitt. Az évforduló napján a nagyszerű magyar szaxofonos, Lakatos „Soso” Sándor kvartettje szenteli az estét emlékének a Budapest Jazz Clubban. Sonny Stitt pályafutását idézi fel és munkásságát méltatja az alábbi írásban Pallai Péter.
A Nagy Elődök c. sorozatban Pallai Péter remélhetően közérthető szövegekkel és youtube illusztrációkkal mutatja be a jazztörténet stílusformáló szólistáit a különböző hangszereken (zongorával kezdve) a kezdetektől egészen a 70-es évekig. Olyanok is szerepelnek az összeállításokban akiket elkerült a világhír, noha megérdemelték volna. A zenei illusztrációk a youtube-ról valók, hogy a legszélesebb körben hozzáférhetőek legyenek.
A Nagy Elődök c. sorozatban Pallai Péter remélhetően közérthető szövegekkel és youtube illusztrációkkal mutatja be a jazztörténet stílusformáló szólistáit a különböző hangszereken (zongorával kezdve) a kezdetektől egészen a 70-es évekig. Olyanok is szerepelnek az összeállításokban akiket elkerült a világhír, noha megérdemelték volna. A zenei illusztrációkat a youtube-ról válogattam, hogy a legszélesebb körben hozzáférhetőek legyenek.
Baló Sámuel neve nem ismeretlen a jazzkedvelők körében, legutóbb a Magyar Jazz Szövetség Zeneszerző és Hangszerelő Versenyen lett második helyezett. Az év utolsó videóinterjújában sok másról is mesél.
Új sorozatot indítunk el 2023-ban. A klubokba, fesztiválokra járó jazzt kedvelő közönség a zenészekről csak-csak tud informálódni a világhálón keresztül, de azokról a hangszerekről semmit nem tudunk általában, amin játszanak a muzsikusok. Most itt az alkalom, hogy a jazz-zenészek – minket csak ők érdekelnek – mesélhessenek egy kicsit arról a tárgyról, amivel talán egész életükben több időt töltöttek, mint embertársaikkal. Miért fontos számukra, mit kell tudni róla, mi a kiválasztás alapja. Kérésemre közérthetően, valóban nem a zenész a zenésznek, hanem a zenész a közönségének mondja el a legfontosabbakat a hangszeréről.
Ismét egy dokumentumfilm jelent meg az egyik streaming csatornán, ami egy új zenei műfaj létrejöttébe avatja be a nézőket, a jazz és a trap zene ötvözetébe, aminek a gyökerei a hip-hop és elektronikus zenében rejlenek.
Halper László jazzgitárost kértem meg, hogy ajánlja Wayne Shorterről készült Zero Gravity című filmet olvasóinknak. (a szerk.)
Kapolcsi-Szabó Levente a Zeneakadémia Jazz Tanszékének master szakán másodéves hallgató, akinek a neve a Symbiosis 5-val kapcsolódott össze, akik amerre járnak díjjakkal térnek haza. 2022-ben Spanyolországban, de Romániában is arattak a fiatal tehetségek, idén pedig óriási sikert értek el a Müpa tehetségkutatóján.