Varga Dánielről még Pázmándi Gergely írta júliusban az interjújában, hogy „hazánk egyik legígéretesebb fiatal zenésze”. Július óta rengeteg minden történt az akkor Grazból hazatérő szaxofonossal. Mint kiderült az interjú közben, még annál is több, mint amennyiről értesültem.
Gyárfás Péter neve nem véletlenül ismerős. Testvére, Attila, aki dobos, már megtalálta a helyét a hazai könnyűzenei, vagyis inkább jazzvilágban. Édesapja a hazai jazz szcéna kiemelkedő művésze, Gyárfás István gitáros. Péter pedig idén végez a grazi jazztanszéken, zongora szakon. Most diplomázik, és a napokban kezdi meg turnéját egy finn csapattal, először Ausztriában, majd Magyarországon is hallhatjuk őket.
Az Artisjus-díjas Oláh Tzumo Árpád jazz-zongorista, aki a Berklee-n, majd a Thelonious Monk Intézetben (Hancock Institute of Jazz) tanult, és lehetősége volt együtt zenélni olyan világsztárokkal, mint Wayne Shorter, Herbie Hancock, Terence Blanchard, épp ma 40 éves. Az amerikai évek a mai napig hatással vannak zenéjére, amit a frissesség, újdonság keresés jellemez, nem fél bevonni más irányzatok zenéit, hogy innovációval meglepetést okozzon közönségének, de mindig a harmónia érvényesül kompozícióiban. Több zenekart is alapított, legutóbbi a SoLaTi-t , de más formációkban is zongorázik, ill. dobol, mint Németh Ferenc - Tzumo triójában, Németh Ferenc – Greg Tardy trióban, Bacsó Kristóf Triádjában.
A Junior Prima díjas Oláh Krisztián, aki több világversenyen is szerepelt és előkelő helyen végzett, február 7-én lép fel a Müpa Fesztivál Színházában saját szerzeményeivel.
Olykor a képből hangzik fel egy zenei folyamat, máskor a hangból “képződik” vizuális élmény. Ebben a meseszerű zenei világban színek, hangszínek, dallamok és formák olvadnak össze, majd szétporladnak egy állandó mozgásban lévő kaleidoszkopikus ritmusvázban.
Juhász Gábor albuma a néhai nagy gitáros Joe Pass-t juttatta eszembe. Nem mintha Gábor Joe Pass imitátor lenne, csak éppen ars poeticajuk tűnik azonosnak. Mindkét gitáros fülbemászó témákra fülbemászóan rögtönöz. Sokak azt gondolnák, hogy fülbemászóan játszani olcsó, populista fogás. Javaslom, próbáljanak meg Juhász Gábor szintjén komponálni és rögtönözni. Ördögtől való, ha az ember úgy zenél, hogy az be nem avatott füllel hallgatva is élvezetes? Sajnos ezt manapság elég sokan tartják ördögtől valónak a szakmában, ami részben megmagyarázza, miért lett kisebbségi műfaj az egykor jelentős követőtábort vonzó jazz.
A Liszt-díjas zongoraművész, zeneszerző, aki a jazzben és a klasszikus zenében ugyanúgy otthon érzi magát, idén több évfordulót is ünnepel. Igaz, nem szerepel semmiféle manipulált listán, de ettől még a koncertlátogatók kedvence, egyik legjobb zongorista, aki telt házas koncerteket ad itthon és külföldön is.
Az amsterdami DASH! zenekar 2012-ben debütált a Szigeten. Január 9-én, csütörtökön az Opus Jazz Clubban ad újra koncertet. A trió tagjai megtévesztően egyszerű anyagból teremtenek saját zenei univerzumot. Intenzív, minimalista, szinte hipnotikus zenekari hangzás jellemzi muzsikájukat.
Lantos Zoltán zenéjét könnyű azonosítani, ami nem azt jelenti, hogy könnyű játszani is. Van egy egyéni stílusa, ami csak rá jellemző, amit ő fejlesztett magának, különleges hegedűire. Azt hiszem, mindannyian, akik a koncertjeire ellátogatunk, az indiai motívumokat keressük még annyi év után is.
Az interjúban nem csak a győztes dalt hallgathatják meg, de az ifjú tehetség a terveiről is mesélt.
Újévi koncertre készül Nagy János, mégpedig a 2018-ban megjelent „Jazz De Lune” című lemezének anyagával. A vendége ezúttal, a Liszt Ferenc-díjas Bogányi Gergely zongoraművész lesz.
Pallai Péter interjú-sorozata a magyar jazzvilág meghatározó zenészeivel.
A Liszt-díjas jazzgitáros, innovátor, folyamatosan újít, most épp a zenekarát. Ez alkalommal az izgalmas nevű László Attila Fusion Circus lép a Budapest Jazz Club manézsába december 14-én, szombaton. A májusban Cegléden debütáló zenekart, most Budapesten is meghallgathatja a közönség.
Ma 75 éves Kőszegi Imre, a magyar jazzdobosok doyenje, a közép- és az új generáció dobosainak atyamestere. Élete átíveli a magyar jazz első virágkorát és továbbra is központi szerepet játszik mindabban, ami a műfajban ma történik. A Magyar Jazz munkatársával, Pallai Péterrel próbálja most áttekinteni életének és munkásságának eddigi háromnegyed évszázadát. Péter Londonból kérdezgetett a Messengeren keresztül, ami megmagyarázza a nem éppen hi-fi minőségű felvételt, de a lényeg Kőszegi Imre mondanivalója.
Jazz-zene megismertetése, megkedveltetése gyerekkorban – ezt tűzték ki célul a Kokopelli Jazz Matiné programot elindító zenészek: Vörös Niki, Strausz Eszter és Vörös László. A gyerekek még sokkal befogadóbbak az újdonság iránt, élvezik a szabadságot, amit a jazz-zene ad.
H | K | Sze | Cs | P | Szo | V |
---|---|---|---|---|---|---|